torsdag 24 april 2008

INTE UTAN MIN ÄLGSTUDSARE

Man påstår att det inte är någon fara, att vi inte skall vara oroliga.
Nalle är den som springer först.

Jag är 76 år fyllda och har tillbringat större delen av min fritid i skog
och mark - flora och fauna intresserar! Jag måste erkänna att jag numera
känner obehag i skogen - kollar på långt håll om jag ser någon björn!

Tvingas inta den för mig tidigare okända åsikten , att jakt på björn bör utökas.
Sannolikt har vi drygt 3000 i landet. Beslut på lokal nivå om avskjutning tillstyrker jag också
liksom att man får använda åtel.

Att vara rädd i skogen är en obehaglig känsla.

Mats Hägglöf

PS. Den 24 april skrev jag in ovanstående text i Västerbottens-Kuriren; en björn hade tömt en
soptunna. Jag fick flera kommentarer, här är de:

- coolt att en 76-åring har en egen blogg! Sånt vill jag se mer av. Dr Drej.
- keep on fighting, som tdigare fränt med egen blogg.Har läst lite där,en blogg helt i min smak.
DanTheMan
- Visste inte att det finns åldersgräns på bloggar,eller har 76-åroingar totalförbud???? Eva
- Ja, inte nog med det,han har exakt samma åsikt som jag som bara är 66. Bengt Jönsson
DS

Inga kommentarer: