tisdag 11 december 2007

ORALSEX DAGTID PÅ DROTTNINGGATAN

Under fyra dagar genomförde jag en marknadsundersökning i den centrala delen av Drottninggatan,Stockholm. Det gällde att fråga ett antal personor hur Stockholms pulsåder kan göras ännu bättre.

Ett annorlunda inslag i gatubilden utgör de " tiggare " , som sitter på gatan mellan Åhle´ns och PUB med väl markerade revir. Utöver att de ingick i frågorna jag hade att ställa till intervjuoffren gjorde jag dessutom ett par egna fältstudier och kan meddela:

En kvinna och en man sitter ofta med var sin stor hund vid affären Stadium. Under drygt två timmar hade jag dem ovetande under ständig uppsikt och jag fann:

+ att så snart de får en slant i form av en tiokrona eller får en sedel plockas den genast upp ur den utplacerade kartongen och hamnar i en ficka hos i första hand kvinnan.

+ att småmynt droppas i kartongen av alla kategorier människor.

+ att sedlar lämnas i första hand av äldre damer.

Vad sedlarna beträffar lämnas de väl hopvikta till en " sockerbit " och så snart givaren gått fångas sedeln upp, viks ut, viks på mitten och hamner i en bröstficka. Den hanteringen möjliggjorde för mig att identifiera sedlarna och jag kan därför meddela, att under de drygt två timmar jag iakttog paret fick de in mer än 600 kronor.

Vid anrika apoteket Ugglan på Drottninggatan satt en kvinna dagligen och hon byter oralsex mot alkohol. En " halvböj " är en tillräcklig betalning för offentlig oralsex. Jag ringde polisen, men efter drygt 30 minuters upprepat besked om att jag behåller min plats i kön gav jag upp.

En " tiggare " , företrädesvis sittande utanför H&M, har sittande hela sin lekamen täckt med en stor filt. När han behöver lämna platsen för toalettbesök eller annat visar det sig, att under filten döljer sig en välvårdad och välklädd yngre man.

Hu kan detta få fortgå ?

Mats Hägglöf

Inga kommentarer: