måndag 21 januari 2008

EN SVERIGESHISTORIA

Norgehistorier är det gott om. Här en historia norrmännen gärna berättar om oss:

En norrman, en dansk och en svensk fjällvandrade i Norge.Så mötte de Jesus.

- Vad kan jag göra för Dig, norrman, frågade Jesus.
- Jag har hjärtsvikt och hjärtflimmer, svarade norrmannen
Jesus lade handen på norrmannens bröst och sade:
- Du är helad, gå i frid. Och vad kan jag göra för Dig, dansk?
- Mitt högra knä är svullet och jag har svårt att gå utför.
Jesus lade handen på danskens onda knä och sade:
- Du är helad, gå i frid. Och vad kan jag göra för Dig, svensk?
- Rör mig inte , rör mig inte, skrek svensken, jag är sjukskriven!

Mats Hägglöf

1 kommentar:

Anonym sa...

En liten Upplands-Bro historia.

Varför flyger alla fåglar på rygg över Upplands-Bro kommun när dom gör sina överflygningar.

Svar: Jo därför att dom skall slippa se allt elände och framför allt politikern Håkan Heglert (s).

Erik Danielsson