torsdag 3 januari 2008

EN ENKEL RESA

Jag har köpt min biljett och står på perrongen
Ett underligt tåg.........Det är sista gången
Jag reser men vet inte vart eller hur
Jag frågade om det fanns retur
Då log han i luckan och stack ut sin näsa
och sa, att det är en enkel resa
Så ofantligt ENKEL
Så går jag in i min sovkupé
Tänk, något bagage har jag ej mé
Allt verkar så underligt
- här är konduktören
men han bär ej uniform
- med knappar och snören
Han bär på en lie - jag
vet han är DÖDEN
Han som vet slutet på människors öden
Märkvärdigt att jag inte är rädd
Jag ligger så stilla i min bädd
Han ler så vänligt, han klipper biljetten
För sista resan till himmelska rätten
Han mumlar faderligt:
" Det blir inte värre
Sov gott och lugnt, jag skall väcka min herre ".

1 kommentar:

Anonym sa...

Själen fortsätter till nästa liv och får en ny kropp, olika beroende på hur deras liv betett sig - om man har gjort gott,följt Guds vilja and so on

Anna-Lisa Söderström