måndag 12 maj 2008

EN SMULA EKIVOKT,BLANDADE KARAMELLER

I Dagens Nyheter den 6 april 2005 konstaterade konstnären Ulf Frödin med bild och text att
KUKEN ÄR FEMINIST. Nyligen har feministiska partiet vid kongress i Umeå beslutat, att partiet skall ställa upp vid nästa riksdagsmannaval. Min reflexion: Gärna ett feministiskt parti,
men gurun shyr man.

Snart stundar årets tävling vad beträffar snapsvisor. Här ett förslag tillägnat lesbiska:

(Melodi: Å´jänta och jag)

Tre,fyra fem
Flickor i en säng
Gjorde sig en pitt av lera
Djävlar i min tott
Vad den gjorde gott
Så´na ska´vi göra flera!
SKÅL!



Så lite blandade,smått ekivoka tankar:

Hela livet är bara omtagningar, sa´kvinnan och gifte sig för fjärde gången.

Den äkta mannen vet inte vad hela byn vet.

En sexgalning är en man som inte ens lämnar sin fru i fred.

Sex är de fattigas golf.

Smekmånaden är över när hunden kommer med tofflorna och Din fru skäller på Dig.

Kärleken är blind - äktenskapet ger Dig synen åter.

Vad är skillnaden mellan en mygga och en blondin - blondinen får suga färdigt.

Att älska just den Du är gift med är en nåd att stilla bedja om.

Det finns ett liv före döden.

Pojken samlade kondomer ett helt år, lät göra ett bildäck av dem med påskriften:
A damned Good Year.

Vedlår till salu! Fru Andersson visar låren mellan 6 och 7.

Vilket litet barn. Ja, det är min halvbror.

Förlåt, kan jag få nästa dans? Ja gärna, jag vill inte ha den.

Jag får alltid älska i second hand.

Jag föredrar toapapper, sa´damen, bad att få lämna tillbaks toaborsten hon köpt.

Blondiner stoppar p-piller i näsan - vill ej ha snorungar.

Jag kan inte minnas alla kvinnor jag legat med , men det finns kvinnor jag legat med som jag inte kan glömma.

När jag var 18 år undrade jag hur jag skulle hitta den rätte, sa´tjejen. Nu är jag 28 år och har hittat den rätte fem gånger, vem blir näste?

Den 75-årigen mannen frågade sin 10 år yngre fru: När jag dör, gifter Du om Dig då? svaret blev ja och nästa fråga blev: Får han sitta på min plats vid matbordet? Svaret blev ja och nästa fråga blev: Får han köra min Volvo Amazon? Svar: Nej, han har en Merscedes.

Mannen fyllde 60, gick till sin husläkare och beställde total hälsokontroll. När detta var klart konstaterar läkaren utifrån lab-proven: Du dör i morron! Det är fantastiskt, ingen annan vet att han/hon lever till i morron, utnyttja detta, berätta för Din hsutru,ät en god avskedsmiddag och ta en rejäl omgång i sängen som avslutning!

Sagt och gjort,när stunden i sängen var över säger mannen: Helt fantastiskt, vi kör ett varv till!
Styv som en pinne sätter sig hustrun upp i sängen, stirrar på honom och säger: Det kan Du säga som inte skall upp i morron!

Mats Hägglöf
epost:mats_hagglof@hotmail.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Kvinnans list övergår mannens förstånd!

Men kvinnans list går över när mannen får stånd!

Sten Sture